Poprzednie edycje
ORLEN Trophy Edycja 2002
Historia rajdów ORLEN TROPHY rozpoczęła się w sierpniu 2002 roku, w Kietlicach koło Węgorzewa. To właśnie na Mazurach, nad jeziorem Mamry odbyła się pierwsza edycja ekstremalnego rajdu samochodów terenowych ORLEN TROPHY. Trzydzieści załóg rywalizowało tam o „Puchar ORLENU”. Zawodnicy mieli do pokonania: pierwszego dnia 80 km tras dojazdowych i 12 odcinków specjalnych, drugiego - 50 km tras dojazdowych i 11 odcinków specjalnych.
Uczestnicy rajdu zostali podzieleni na dwie grupy: turystyczną i sportową. Trasa przejazdu dla obu grup była identyczna, Jednak dla grupy sportowej przygotowano trochę trudniejsze odcinki specjalne. Warunkiem przynależności do grupy sportowej było posiadanie: sprawnej, trwale zamontowanej wyciągarki o uciągu odpowiednim do wagi auta, posiadającej nieuszkodzoną linę, kasków ochronnych dla pilota i kierowcy, metromierza (halda). Dla grupy sportowej przygotowano trudne i wymagające próby przejazdu (PP), które były obowiązkowe do pokonania dla wszystkich uczestników grupy pod rygorem kary regulaminowej.
W grupie sportowej - decydował łączny, jak najlepszy czas przejazdu wszystkich odcinków. W grupie turystycznej rajd wygrała załoga, która zdobyła najwięcej punktów. Punkty przyznawane były za przejazd przez PP, styl przejazdu, czas przejazdu, zadania nawigacyjne i sprawnościowe. Dla grupy turystycznej przygotowano próby przejazdu o mniejszym stopniu trudności. Każdy z uczestników musiał samodzielnie ocenić swoje możliwości przed wyjazdem w konkretny odcinek trasy rajdu. Decyzja o pokonaniu poszczególnych prób należała do załogi samochodu.
Do rywalizacji stanęło 30 samochodów w dwóch klasach, turystycznej i sportowej. Rajd udało się ukończyć 26 załogom. W klasie sportowej triumfowali Jacek Zaleski z pilotem Arkiem Pawełkiem Nissanem 160, w klasie turystycznej pierwsze miejsce zajęli Paweł Oleszczak i Mariusz Milewski.
Zwłaszcza w grupie sportowej poziom kierowców w był bardzo wyrównany a walka o pierwszą pozycję zacięta. Różnica pomiędzy zwycięską załogą a Wojtkiem Polowcem i ,,Szwagrem”, którzy uplasowali się na drugim miejscu wyniosła zaledwie 10 punktów.
Na uwagę zasługują również startujące w grupie turystycznej załogi UAZów, które ukończyły rajd z bardzo dobrymi czasami, zajmując kolejno: drugą, trzecia i czwartą lokatę.