Poprzednie edycje
ORLEN Trophy Edycja 2004
ORLEN TROPHY 2004- to miała być i była najtrudniejsza impreza offroadowa roku. Tym razem zawodnicy aż przez osiem dni walczyli w ciężkim i wymagającym górskim terenie – Beskidzie Makowskim i Beskidzie Wyspowym. Dodatkowo, impreza stanowiła polską eliminację rajdu Rainforest Challenge.
Dwa pierwsze rajdy ORLEN TROPHY miały miejsce na mazurskich bezdrożach, tym razem miłośników rajdów terenowych zaprosiliśmy do Województwa Małopolskiego w niezwykle malownicze plenery (Świnna Poręba – Sucha Beskidzka - Jordanów – Skomielna Biała – Rabka Zdrój - Ochotnica Górna - Czorsztyn). Tradycyjnie impreza wzbudziła ogromne zainteresowanie mediów, zawodników i widzów. „ORLEN TROPHY”, obok rajdu w Chorwacji, stanowi drugą pod względem popularności imprezę w Europie i przyciąga utytułowanych zawodników z Niemiec, Austrii, Węgier i Czech.
Uczestnicy, jak co roku, zostali podzieleni na dwie grupy: turystyczną i sportową. Dla każdej z nich wytyczono oddzielnie trasy o odpowiednim stopniu trudności. O przynależności do konkretnej grupy decydował uczestnik, jednak w przypadku braku odpowiedniego przygotowania samochodu organizator może dokonać przesunięcia samochodu do grupy turystycznej.
W 2004 roku rajd miał wyjątkowo silną obsadę. Zgodnie z przewidywaniami na starcie pojawiły się załogi z zagranicy. Po oficjalnym otwarciu imprezy przez panią Urszule Talagę, posłankę RP, i prezentacji pojazdów dla mediów i publiczności, zawodnicy wyjechali na pierwszy odcinek rajdu - prolog.
Pierwsze dwa dni zmagań w Świnnej Porębie okazały się bardzo ciężkie dla uczestników rajdu. Prowadziło to do licznych awarii i część zawodników musiała wycofać się z rajdu. Ośmiodniowy rajd był sprawdzianem wytrzymałości zarówno dla zawodników jak i ich maszyn. Każdy, kto dotarł do mety mógł czuć się zwycięzcą rajdu, już samo jego ukończenie świadczyło o doskonałym przygotowaniu załogi. Pomimo trudnego dojazdu w pobliże tras, na rajd przybyła liczna publiczność. Było warto, ponieważ kierowcy nie zawiedli - pokazali jazdę na najwyższym poziomie.
Pierwsze miejsce w grupie sportowej i tym samym przepustkę na Rainforest Challange, zdobył bezkonkurencyjny na ORLEN TROPHY 2004 team Wojtek Polowiec/ Paweł Przybyłowski. Na drugim miejscu uplasowała się niemiecka załoga Berlit/Berlit. Trzecie miejsce przypadło w udziale zeszłorocznym zwycięzcom, załodze Seyfried/Seyfried z Austrii. Organizatorzy zdecydowali również o przyznaniu nagrody fair play. Otrzymał ją Grzegorz Broma, za holowanie pozbawionej kół załogi Trafoier/Becker, w zjeździe z Masywu Lubania. Spowodowało to stratę czasu i nieukończenie przez niego etapu.